Influencerku v běžném slovníku nenajdete
V běžném slovníku zatím slovo nenajdeme, s doklady bychom uspěli v databázi neologismů Neomat. Slovo souvisí s latinským slovem influence, vliv, a do češtiny se dostává jako přejímka z angličtiny.
Jedná se o označení osoby, která ovlivňuje cílovou skupinu lidí, nejčastěji prostřednictvím nahraných videí, prostřednictvím sociálních sítí nebo i jiných médií. Často jsou influencery významné celebrity. Slovo je zatím užíváno především v oblasti marketinku.
Výslovnost [influencer] nebo [influencr]?
Obě výslovnostní podoby jsou spisovné, nahlédnutím do Internetové jazykové příručky zjistíme, že je možná i výslovnost [influensr]. Je patrné, že výslovnostní podoba se postupně ustaluje. U odvozeného slova [influencerka] je obvyklá jen tato výslovnost.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.