Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další úsek dálnice D6 do Karlových Varů
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu 12 kilometrů dlouhého úseku dálnice D6 Petrohrad – Lubenec v Ústeckém kraji. Práce vyjdou na 3,47 miliardy Kč bez DPH.
Řidiči novým úsekem v celé délce poprvé projedou v říjnu 2027 a po dva kilometry dlouhém úseku navazujícím na obchvat Lubence již na přelomu let 2025 a 2026. ŘSD aktuálně buduje dalších 21 kilometrů D6 i odpočívku u Kolešova, kde budou po obou stranách dálnice parkovací místa a čerpací stanice.
„Úsek Petrohrad – Lubenec je jednou z největších dopravních staveb v Česku. Na D6 mezi Prahou a Karlovými Vary jde o nejdelší a zatím nejnákladnější stavbu. Celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028," řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Doba jízdy se zkrátí přibližně na polovinu
Doba jízdy se tak zkrátí z nynějších téměř dvou hodin o polovinu. Do všech rozestavěných i plánovaných úseků investuje ŘSD 26 miliard Kč bez DPH.
Na začátku navazuje trasa na rozestavěný úsek D6 Hořovičky – obchvat, který plánuje ŘSD zprovoznit příští rok. Stavba pak končí napojením na obchvat Lubence. Součástí nového úseku bude 16 mostů, mimoúrovňová křižovatka Černčice a dvě protihlukové stěny. Jeden z mostů překlene plánovanou přehradu Kryry.
Území budoucí dálnice teď zkoumají archeologové
Zatím zaznamenali hlavně nálezy ze 17. až 20. století. Odkryli také dva pravěké objekty a okraj žárového pohřebiště ze starší doby železné – tři hroby. K zajímavostem patří rovněž dřevěný vodovod směřující do zaniklého pivovaru v Ležkách. Podařilo se vyzvednout část potrubí se zachovanými letokruhy.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Je to víc než 8000 vozidel denně. Lidem v přilehlých obcích se výrazně uleví. Stávající šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
I přesto bude třeba postavit ještě přes 60 kilometrů
Ze zhruba 130 km dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová k jesenické křižovatce na hranici Středočeského a Ústeckého kraje.
ŘSD ještě letos v srpnu zprovozní úsek D6 Krupá, přeložku dlouhou 6,5 kilometru. Příští rok v září chce otevřít úseky u Hořesedel, Hořoviček a odpočívku Kolešov. Letos a v roce 2025 plánuje také začít stavět další dva úseky dálnice D6 v Karlovarském kraji.
Související
-
V červenci zřejmě začne stavba úseku dálnice D6 od Lubence k Petrohradu na Lounsku
Úsek dálnice D6 mezi Petrohradem a Lubencem na Lounsku by se mohl začít stavět v červenci. Uvedl to na síti X generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
-
Most nad D6 u Lokte půjde v sobotu k zemi. Do půl roku ho nahradí nový
Stavbaři v sobotu zbourají most mezi Novým Sedlem a Loktem nad dálnicí D6. Na jeho místě postaví nový.
-
Archeologický průzkum na budoucí dálnici D6 odhalil další pozůstatky někdejšího osídlení
Ředitelství silnic a dálnic ukončilo základní archeologické výzkumy mezi obcemi Bošov a Knínice na Karlovarsku – v trase dalšího plánovaného úseku dálnice D6.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Poprvé mě někdo kritizoval za to, že je malý nárůst poplatků a málo zdražujeme, říká šéf ERÚ Trávníček
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy
-
Ubrat Mlsnovi, přidat neziskovkám. Piráti chtějí vyčlenit v rozpočtu na boj s korupcí extra 8 milionů
-
Trestat bezdomovce? Ten nápad je odtržený od reality, kritizuje Hrabu výzkumnice