Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další úsek dálnice D6 do Karlových Varů

3. červenec 2024 18:00

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu 12 kilometrů dlouhého úseku dálnice D6 Petrohrad – Lubenec v Ústeckém kraji. Práce vyjdou na 3,47 miliardy Kč bez DPH. 

Řidiči novým úsekem v celé délce poprvé projedou v říjnu 2027 a po dva kilometry dlouhém úseku navazujícím na obchvat Lubence již na přelomu let 2025 a 2026. ŘSD aktuálně buduje dalších 21 kilometrů D6 i odpočívku u Kolešova, kde budou po obou stranách dálnice parkovací místa a čerpací stanice.

„Úsek Petrohrad – Lubenec je jednou z největších dopravních staveb v Česku. Na D6 mezi Prahou a Karlovými Vary jde o nejdelší a zatím nejnákladnější stavbu. Celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028," řekl ministr dopravy Martin Kupka. 

Doba jízdy se zkrátí přibližně na polovinu

Doba jízdy se tak zkrátí z nynějších téměř dvou hodin o polovinu. Do všech rozestavěných i plánovaných úseků investuje ŘSD 26 miliard Kč bez DPH. 

Na začátku navazuje trasa na rozestavěný úsek D6 Hořovičky – obchvat, který plánuje ŘSD zprovoznit příští rok. Stavba pak končí napojením na obchvat Lubence. Součástí nového úseku bude 16 mostů, mimoúrovňová křižovatka Černčice a dvě protihlukové stěny. Jeden z mostů překlene plánovanou přehradu Kryry.

Území budoucí dálnice teď zkoumají archeologové

Zatím zaznamenali hlavně nálezy ze 17. až 20. století. Odkryli také dva pravěké objekty a okraj žárového pohřebiště ze starší doby železné – tři hroby. K zajímavostem patří rovněž dřevěný vodovod směřující do zaniklého pivovaru v Ležkách. Podařilo se vyzvednout část potrubí se zachovanými letokruhy.

„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Je to víc než 8000 vozidel denně. Lidem v přilehlých obcích se výrazně uleví. Stávající šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. 

I přesto bude třeba postavit ještě přes 60 kilometrů

Ze zhruba 130 km dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová k jesenické křižovatce na hranici Středočeského a Ústeckého kraje.

ŘSD ještě letos v srpnu zprovozní úsek D6 Krupá, přeložku dlouhou 6,5 kilometru. Příští rok v září chce otevřít úseky u Hořesedel, Hořoviček a odpočívku Kolešov. Letos a v roce 2025 plánuje také začít stavět další dva úseky dálnice D6 v Karlovarském kraji.

Spustit audio

Související