Řada ředitelů základních škol neuspěla s žádostmi o dotace na vybudování učeben

16. březen 2023 12:00

Modernizace odborných učeben nebo podpora družin a klubů na základních školách. Třeba takové projekty mají podpořit evropské dotace z IROPu, které rozděluje Ministerstvo pro místní rozvoj. Některé školy si ale stěžují na nerovné podmínky při podávání žádostí. Vadí jim hlavně způsob, kdy rozhodovala rychlost kliknutí při registraci.

Řada ředitelů základních škol neuspěla s žádostmi o dotace na vybudování učeben například pro přírodovědné nebo polytechnické vzdělávání. Místo kvality jednotlivých projektů rozhodla podle ředitelů rychlost jejich podání.

Téměř 150 základních škol po celé republice si stěžuje na systém, kterým Ministerstvo pro místní rozvoj rozdělilo peníze z programu IROP. Založený byl na rychlosti klikání při registraci žádostí přes internetové stránky.

Nedostalo se tak i na několik škol v Karlovarském kraji, které se mezi úspěšné žadatele v přísném limitu nevešly. Například základní škola ve Žluticích tak přišla o třicet milionů korun, které měly sloužit k modernizaci učeben.

Hroznětín, Dalovice nebo Oloví - to jsou jen některé z dalších základních škol v regionu, které podávaly žádosti na ministerstvo pro místní rozvoj o evropské dotace z výzvy IROP. Získat mohli až 50 milionů korun.

Skončily ale pod čarou a z neúspěchu teď viní hlavně systém, jakým se o dotace žádalo. Fungoval totiž na základě internetového klikání a rozhodující okolností byla především rychlost.

Ministerstvo pro místní rozvoj uznává některé nedokonalosti v systému, všichni žadatelé prý ale měly stejné podmínky.

Spustit audio