Pracovní čety železničářů po několika dnech zprovoznily trať mezi Nejdkem a Potůčky
Železničáři pracovali několik dní na znovu zprovoznění trati mezi Nejdkem a Potůčky na Karlovarsku. Ta byla zavřená od sobotního odpoledne, kdy Krušné hory zasáhla sněhová kalamita.
Pro zprovoznění trati nasadili pracovníci do provozu i těžkou techniku. Například bagr s hydraulickými kleštěmi, který odhazoval stromy a mnohé další: „Máme nasazený náš vozík, který má také hydraulickou ruku a vepředu sněhovou frézu. Včera jsme jeli i se sněhovým pluhem,“ řekl vedoucí traťového úseku Daniel Bystroň a doplnil, že sněhový pluh naposledy železničáři využili v roce 2012.
Na zprovoznění trati pracovali už od soboty: „Ještě jsme se nezastavili. Je fakt, že v noci jsme kvůli silnému větru na odstraňování stromů pracovat nemohli. Než aby se někomu něco stalo, nechali jsme trať v úterý ještě uzavřenou,“ dodal Bystroň.
S odklízením významně pomohli také drážní hasiči
Správa železniční dopravní cesty povolala i drážní hasiče z Chebu, kteří odstraňovali spadlé a nebezpečně nahnuté stromy nad kolejemi. „Bez nich bychom to vůbec nezvládali. Musím říct, že hasiči z Chebu nám strašně pomáhají,“ vyjádřil vděčnost vedoucí úseku.
Uklízecí čety i hasiči pracovali na trati od rána do večera. Všichni se u toho řádně zapotili, nejedná se totiž o vůbec snadnou práci: „Řezat v hlubokém sněhu je velmi náročné, protože několik metrů se brodíme hlubokým sněhem a je to více náročné než jít po kolejích,“ popsal zásah hasičů velitel družstva Richard Kejmar.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Investoři už pátý rok sklízejí nadprůměrné zisky díky růstu cen akcií, kovů či nemovitostí. Co bude dál?
-
Kauza obnažených rour pokračuje. Vědci jich našli 50, některé vypouští špatně ošetřenou odpadní vodu
-
Jak KSČM přichází o majetky: Strana se zbavuje ‚nevyužívaných‘ budov, prodala i desítky pozemků
-
Rizikově pije skoro milion Čechů. Se závislostí se nejčastěji léčí ti ze Vsetínska, Zlínska a Jesenicka



