Policie vyzývá řidiče ke zvýšené opatrnosti na silnicích

19. listopad 2018 08:00

První ranní mrazíky v polovině listopadu dorazily i k nám do Karlovarského kraje. Řidičům rána také komplikují na mnohých úsecích husté mlhy, které zhoršují viditelnost. Leckdy není vidět ani na 50 metrů.

S blížící se zimou bychom rádi řidiče upozornili, aby dbali zvýšené opatrnosti a svoji jízdu přizpůsobili aktuální situaci na komunikacích. Nejenom namrzlá vozovka může komplikovat řidičům jejich jízdu, ale i listí či mokrá silnice. Vždy je na místě přizpůsobit rychlost aktuálnímu stavu vozovky a dodržovat dostatečnou vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi. V případě mlhy nezapomínejte vždy zapnout mlhová světla.

Naším krajem vede několik desítek kilometrů dlouhá dálnice D6. Na tomto dálničním úseku máme 22 mostů a přemostění, což je opravdu úctyhodný počet. Problém nastává v zimním období, kdy řidiči často nerespektují nainstalované informační tabule, které mají zabudovaná čidla v silnici a automaticky se zapínají při vzniku námrazy či náledí.

Pozor si dávejte na mostech či přemostěních

Namrzlá silnice může pochopitelně potrápit řidiče kdekoli, kdykoli a na jakékoli silnici. Mezi riziková místa, která namrzají rychleji, řadíme mosty či silnice v blízkosti vody nebo v lesích.

Někdy se může také stát, že si ani nevšimnete, že jedete po mostě nebo přemostění. Z tohoto důvodu jsou všechny mosty označeny dopravním značením - Dopravní knoflík modré barvy. Ten je umístěn na silnici u středové čáry. Upozorňuje řidiče, že se nacházejí v úseku, kde je zvýšené nebezpečí a lze zde tedy předpokládat častý výskyt námrazy či náledí. Pro zvýraznění dopravního knoflíku se v některých případech používá modrý směrový sloupek (patník).

Pro plynulou a bezpečnou jízdou na komunikaci je nutné dbát zvýšené opatrnosti a akceptovat informace, které jsou na informačních tabulích uvedeny. Pokud je například na tabuli uvedena informace, že na vzdálenost 4 000 metrů je námraza, věnujte tomu zvýšenou pozornost a nepodceňujte tuto vzdálenost, protože se jedná o rizikový úsek.

autor: nkr | zdroj: Kateřina Böhmová (KŘP Karlovarského kraje)
Spustit audio