Maximální rychlost by se mezi Karlovými Vary a Ostrovem mohla brzy zvýšit. Motoristé čekají už osm let

Karlovy Vary a město Ostrov spojuje osm kilometrů dlouhý úsek silnice první třídy. Má sice čtyři pruhy jako dálnice, řidiči ale na velmi vytížené trase víc než 90km/h jezdit nesmí. Změnit by to mohly stavební úpravy, na které motoristé na Karlovarsku čekají přes osm let.

Podkrušnohorská dálnice – tak říkají místní obyvatelé silnici první třídy číslo 13, která spojuje Karlovarský a Ústecký kraj. Součástí trasy je i čtyřproudová silnice mezi Karlovými Vary a Ostrovem, na které řidiči často překračují povolenou devadesátikilometrovou rychlost. Rychleji by po ní mohli legálně jezdit až po stavebních úpravách, ty ale Ředitelství silnic a dálnic slibuje už léta.

To, že čtyřproudová silnice a její kvalitní povrch svádí k rychlé jízdě, potvrzuje i policejní mluvčí Jan Bílek: „Na silnici I/13 z Karlových Varů do Ostrova policisté zjistili v loňském roce přibližně 800 přestupků, z nich nejvyšší dovolenou rychlost překročilo zhruba 300 řidičů.“

Už před 8 lety zařadilo ministerstvo dopravy tuto komunikaci mezi úseky vhodné pro zvýšení rychlosti z 90 na 110 kilometrů v hodině. Samozřejmě pod podmínkou různých úprav, k těm ale dosud nedošlo a maximální rychlost se tak zatím nezměnila.

Úpravy by mohly začít už příští rok

„Kritické a nebezpečné místo na silnici jedna I/13 spočívá v připojení stávající silnice z Lesova, kdy je tam absence jakéhokoliv připojovacího pruhu. Ten, kdo to tam nezná, může očekávat právě ten připojovací pruh a v tuto chvíli tam žádný není,“ vysvětluje oblastní ředitel ŘSD Lukáš Hnízdil.

Podle něj největší problém v nedostatečné délce hned několika připojovacích jízdních pruhů včetně toho nejkritičtějšího místa u mimoúrovňové křižovatky u Boru. „Jsme nyní ve fázi vydaného stavebního povolení. Aktuálně budeme řešit majetkoprávní vztahy, čili vykupovat pozemky. K té samotné realizaci bychom se chtěli dostat v roce 2025.“

Úvodní stavební úpravy budou nákladné a složité. Kromě připojovacího pruhu si vynutí výstavbu nového mostu nad podmáčeným terénem nebo kruhové křižovatky na přilehlé silnici. „To znamená, jestliže se nám povede začít příštím roce, tak v roce 2026 bychom tyto úpravy mohli mít hotové, s tím že pak by se ta rychlost mohla v tomto úseku zvýšit na 110 kilometrů v hodině. Předpokládané stavební náklady jsou 115 000 000 Kč bez DPH,“ dodává za ŘSD Hnízdil.

Případné zvýšení maximální povolené rychlosti z 90 na 110 kilometrů v hodině mezi Karlovými Vary a Ostrovem musí schválit ještě dopravní policie.

autoři: Zdeněk Trnka , nkr
Spustit audio