Krušné hory mají novou destinační agenturu, zajistí jednotnou propagaci celého pohoří

31. srpen 2022 08:55

Karlovarský a Ústecký kraj ve spolupráci se společností Montanregion Krušné hory-Erzgebirge založily společnou Destinační agenturu Krušnohoří. Ta má zajistit jednotnou propagaci celého pohoří a podporovat udržitelný turismus.

Rozvíjet udržitelný turismus v Krušných horách s důrazem na přírodu, tradice a řemesla, to chce zajistit nová Destinační agentura Krušnohoří, kterou společně založily společnost Montanregion Krušné hory - Erzgebirge a Karlovarský a Ústecký kraj. Po víc než 70 letech by tak lidé měli znovu vnímat Krušné hory jako jeden celek.

„Byli bychom rádi partnerem saské straně, která má jednotný destinační management na svém území a měli bychom se snažit o to, aby byly zmírněné negativní vlivy cestovního ruchu, se kterými se potýkáme. Krušné hory jsou přetížené. Je tady hodně turistů a je tady obrovský zájem investorů a developerů. Tohle je potřeba nějak koordinovat,“ uvedl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Vojtěch Franta z České pirátské strany.

Kromě obou krajů je zákládajícím členem i společnost Montanregion Krušné hory Erzgebirge, která spravuje hornické památky zapsané na seznam UNESCO. Mezi členy nové agentury by ale měly patřit i další obce a města v Krušnohoří. „Společně se budeme snažit oslovovat další obce a další hráče v tomto území tak, aby existovala domluva, jak se mají Krušné hory rozvíjet,“ dodal Franta.

Agentura chce navázat spolupráci s podnikateli i obcemi 

Nová destinační agentura by měla zajistit společnou propagaci Krušných hor jako celku. V Ústeckém kraji už ale v současnosti podobná destinační agentura funguje. „Trochu to bude bolet, ale utlumíme její činnost. Budeme muset kooperovat i s ostatními členy. Mám vizi, že by se postupně včlenila do nové destinační agentury,“ potvrdil náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák za Spojence pro kraj.

Provoz destinační agentury budou prvních pět let podporovat oba dva kraje. Každý částkou 2 miliony korun. Postupně by se měly do financování zapojit i členské příspěvky obcí a firem. „Máme nastavený systém, který umožní členství dalším obcím a organizacím včetně podnikatelů. Postupně očekáváme, že se budou zvyšovat i podíly. Čím vyšší podíl, tím větší servis od destinačky. Po těch pěti letech by ta agentura mohla být relativně soběstačná,“ dodal Řehák.

Podpoří i hornické památky

Podle ředitele společnosti Montanregion Krušné hory Michala Urbana by měla destinační agentura Krušnohoří zvýšit i propagaci hornických památek, které jsou od roku 2020 na seznamu světového dědictví UNESCO. „Památky se nacházejí na území Karlovarského i Ústeckého kraje. Tím, že vznikne jednotlivá strategie, bude možnost je lépe propagovat a propojit to s tou saskou stranou. To zatím trošku vázne, věřím, že teď se to zlepší,“ řekl Urban.

Během podzimu by mělo být vybrané i nové oficiální sídlo Destinační agentury. Své pobočky by ale do budoucna měla mít v obou krajích.

autoři: Ivana Sedláčková , nkr
Spustit audio

Související