Kraj stále řeší potíže s novým systémem meziměstských autobusů

16. leden 2024 12:00

Úprava jízdních řádů, nasazení záložních autobusů, anebo změny vybraných tras autobusových spojů. To jsou některé z kroků, kterými vedení Karlovarského kraje reaguje na kritiku nového systému meziměstské dopravy.

Karlovarský kraj pokračuje s postupným řešením problémů regionální autobusové dopravy. Její systém se totiž po novém roce změnil a hned v úvodu roku znamenal pro stovky cestujících nepříjemné potíže. Na zavedené trasy vyjížděli nezkušení řidiči, spoje nabíraly zpoždění, autobusy se v mrazech nedařilo vytopit. O situaci teď diskutovali i krajští zastupitelé.

„Každý takový projekt má své porodní bolesti. Dalo se to očekávat, nevyhnul by se tomu asi nikdo. Nicméně jsou věci, kterým se předejít dalo, ale jsou kraje, kde se to odehrálo hůř,“ říká Martin Hurajčík, starosta Mariánských Lázní a také současný opoziční krajský zastupitel. Právě on před lety nákup nových ekologických autobusů pro kraj zajišťoval. 

Teď musel sledovat, jak současné vedení kraje nový systém regionální linkové dopravy sice dokončilo, systém ale nebyl doladěný. Spoje nabíraly zpoždění, na některých linkách se cestující do vozů nevešly. Dobře nefungoval ani odbavovací systém.

Vznikla kvůli tomu pracovní skupina, která reaguje na konkrétní podněty od cestujících

Na odstraňování nedostatků pracuje zvláštní pracovní skupina. „Koordinační tým, který je složen ze zástupců kraje, dopravního systému a všech dopravců řeší online veškeré podněty od starostů obcí nebo jednotlivých obyvatel, kteří je vznášejí,“ říká hejtman Petr Kulhánek.

„35 změn, které jsme zatím udělali, se týkají pouze jízdních řádů. U třetiny se posouvaly časy, u zbytku jsme třeba měnili trasu. Očekáváme zhruba ještě jednu velkou změnu, nikoliv po částech, ale v jednom balíčku,“ popisuje nejnovější kroky Karlovarského kraje zastupitel Jan Bureš odpovědný za dopravu.

Čtěte také

Podle něho se kraj pokouší nový systém linkové dopravy zdokonalit. Na kritické školní spoje třeba nasadil dopravní podnik záložní vozidla.

„Co se týče změn v kapacitě autobusů, tam se bavíme asi zhruba o 20 autobusech, které jsou teď nasazeny zálohově. To znamená, že už by neměl být problém s kapacitou na žádném spoji a finální autobusy, které tam budou jezdit, bude dopravní podnik pořizovat ještě v průběhu tohoto roku,“ dodává Bureš.

Každý týden chtějí členové pracovní skupiny opatření vyhodnotit. O novém systému meziměstské regionální přepravy diskutovali na svém úvodním letošním zasedání přes dvě hodiny i krajští zastupitelé. 

Spustit audio