Chebští studenti se učí pracovat s roboty

16. květen 2013

Integrovaná střední škola v Chebu získala v rámci vzdělávacího a výzkumného projektu AKONA dva roboty. Oba přístroje slouží nejenom k praktické výuce studentů, ale také k propagaci upadajících technických oborů.

Se zařízeními pracují zejména studenti nově vzniklého oboru Strojírenství - programování strojů. Postupně se s nimi však seznamují i studenti ostatních příbuzných oborů. Kromě toho jsou k dispozici žákům základních škol, kterým pomáhají při výběru budoucího povolání.

V současné době se projekt AKONA blíží ke svému konci. Studenty ještě čeká týdenní odborná stáž v Chemnitz, která je zaměřená na automatizaci a robotizaci. Na programu budou například přednášky na technické univerzitě či praktická cvičení věnovaná programování robotů.

Vzhledem k tomu, že se projekt AKONA setkal s úspěchem, již nyní probíhají jednání o možné spolupráci na dalším projektu. „Ten by měl být zaměřen především na výuku žáků, kterým chceme zajistit kvalitní vzdělání. Proto preferujeme spolupráci s firmami v přilehlém Sasku, kde je oblast automatizace a robotizace na vysoké úrovni. Odborné stáže s praktickými cvičeními budou velkou devizou pro studenty, jejichž náhled na jejich odbornost dostane další rozměr, a doufáme, že budou i zodpovědněji přistupovat ke své přípravě na profesní život,“ uvedl Richard Kala z Integrované střední školy v Chebu.

Projekt AKONA je realizován v rámci Programu Cíl 3, který je zaměřen na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko. Partnery projektu jsou kromě Integrované střední školy v Chebu Regionální hospodářská komora Poohří a saské sdružení BIC - FWF.

autor: Radim Jehlík
Spustit audio