Cheb a Bayreuth usilují o elektrifikaci tratě do Norimberku

1. duben 2014

Město Cheb chce spolu s obcemi kolem německého města Bayreuth prosadit elektrifikaci železnice z Norimberku do Chebu. Vytvoří proto zájmové sdružení, které chce o napojení těchto dvou měst na německou trasu mezi Saskem a Horními Franky usilovat.

V Německu se připravuje spolkový plán elektrifikace železničních tratí. Má být hotový v roce 2016. Bayreuth a Cheb chtějí, aby trasa z Norimberku na Drážďany měla odbočku do českého příhraničního města.

Podle starosty Chebu Pavla Vanouška nyní záleží hlavně na rozhodnutí německé strany. Na té české je trať elektrifikovaná až do Chebu a chybí už jen malý úsek na hranice. Projekt sice existuje, ale byl odložen kvůli tomu, jak bude elektrifikace postupovat v Německu.

„Strategie je, aby došlo k plné elektrifikaci úseku Norimberk - Marktredwitz - Hof. Pro českou stranu je toto opatření zásadní pro další rozvoj železničního propojení trati Praha - Plzeň - Cheb - Norimberk, kde na českém území je trať Praha - Plzeň - Cheb od roku 2012 již plně elektrifikována,“ uvedl místostarosta Michal Pospíšil.

Trať přes Plzeň a Ústí už nestačí

Z Prahy do Německa nyní vlaky jezdí směrem přes Plzeň nebo přes Ústí nad Labem na Drážďany. Tato cesta je ale na hranici své kapacity.

Elektrifikovaná trať by umožňovala rychlejší, pohodlnější a intenzivnější přepravu jak pro osobní, tak nákladní dopravu. Trať Cheb - Plzeň - Praha má svůj historický význam. Byla vybudována v roce 1872 a je druhou nejvytíženější tratí mezi Českou republikou a přístavy na severu Evropy. Důležitou roli nákladní dopravy hraje transport zboží z největšího norimberského říčního přístavu směrem do střední a východní Evropy.

Zejména pro město Norimberk a jeho přístav je modernizace trati přes Cheb a dále na východ zcela zásadní. Představuje přímé propojení s cílovými stanicemi na Ukrajině a Balkáně.

autor: Radim Jehlík
Spustit audio