České dráhy od prosince rozšíří trať do německého Selbu

20. listopad 2015

České dráhy představily nový jízdní řád na příští rok. Většina jízdného zůstane na stejných cenách. Cestující se ale můžou těšit na řadu novinek. Jednou je znovuobnovení trati mezi Aší na Chebsku a německým Selbem.

Trať byla pro osobní dopravu uzavřená po druhé světové válce. Ta nákladní tady fungovala do roku 1995. Jde o stejnou trať, po které projel takzvaný Vlak svobody.

Sedmikilometrová trasa z Aše do Selbu se pro cestující otevře 13. prosince, popisuje vedoucí osobní přepravy Českých drah v Karlových Varech Vladimír Omelka. „Bude zde provozováno z Aše do Hofu celkem devět párů mezinárodních vlaků. Z toho osm párů bude zajišťovat přímé spojení mezi Chebem a Hofem,“ říká Omelka.

Zatímco na české straně bylo potřeba vynaložit na obnovu trati asi 75 milionů korun, na německé zhruba 375 milionů korun. Důvodem bylo to, že část trati byla v Německu rozebraná při stavbě obchvatu. Kromě samotného spojení z Aše a Chebu do Selbu České dráhy dopravu doplní i spoji, které pojedou ze zastávky Aš do zastávky Aš-město. České dráhy také slibují na nové trase výhodné jízdné.

„Například jízdenka z Chebu do Hofu bude stát 135 korun, z Aše do Hofu pak 97 korun,“ upozorňuje Vladimír Omelka. Ostatní jízdné většinou zůstane na stejné úrovni. Zvýší se jen celodenní a skupinové jízdenky i přeprava jízdních kol.

„Základní tarif zůstává ve stejné výši jako letos. Dokonce dochází i ke snížení cen jízdenek u první třídy v pásmu do 120 kilometrů. Mírné navýšení je tam v oblasti přepravy kol na kratší vzdálenosti,“ popisuje Omelka.

Úpravy se dotknou i spojení do Horního Slavkova-Kounic obnoveného před několika lety. Vlak mířil do Rakovníka. Protože jej ale lidé moc nevyužívali, trasa se zkrátí.

Další změnou od nového jízdního řádu bude posílení spoje z Mariánských Lázní přes Plzeň do Prahy. Tady zatím jezdí rychlovlak Pendolino, ale jeho kapacita nestačí velkému zájmu. Doplní ho proto nový rychlík Berounka.

Spustit audio