Vylepšení linky 156 odstraní zmatky

9. září 2014

Nesmyslné výjezdy a nedorozumění strážníků s občany má vyřešit zavedení nové aplikace na tísňové lince 156. Ta má například řešit situace, kdy se obyvatel Sokolova po zavolání na linku 156 dovolá strážníkům do Chodova.

Ti pak musí volajícímu nadiktovat bezplatnou linku na kolegy do Sokolova a ještě složitě vysvětlovat, že přepojení na jinou služebnu není technicky možné. Staly se i případy, kdy občan v rozrušení přeslechl město, kam se dovolal a požadoval výjezd do ulice, která je v obou městech stejná.

„Strážníci v Karlových Varech tak například vyrazili do ulice Svobodova, a když nemohli volajícího najít, zjistilo při zpětném dotazu, že ten čeká sice na zmíněné ulici, ale v jiném městě. V tuto chvíli však již docházelo ke značné prodlevě,“ popsal úskalí stávajícího fungování linky 156 velitel chodovské městské policie Ladislav Staněk.


Provolby na služebny v jednotlivých okresech kraje:
MP Karlovy Vary 156/1
MP Ostrov 156/2
MP Nejdek 156/3
MP Chodov 156/1
MP Sokolov 156/2
MP Cheb 156/1
MP Fr. Lázně 156/2
MP M. Lázně 156/3

Nově se lidem v Karlovarském kraji po zavolání na 156 ozve automat, který okamžitě nabídne vhodnou provolbu pro dané město.

„Automat sice není to, co chce občan slyšet jako první, ale v tomto případě dochází k výrazné úspoře času. Navíc lidé se ve svém městě dozvědí provolbu, a tak ji po vytočení tísňového čísla 156 mohou rovnou zadat a dovolat se bezpečně bez jakékoliv prodlevy,“ vysvětlil Staněk.

Aplikace na tísňové lince bude v Karlovarském kraji v provozu od 1. října 2014.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio