Vary nechají festivalu 8 milionů, o peníze přišel žádat sám Bartoška
Prezident Mezinárodního filmového festivalu Jiří Bartoška dnes orodoval na karlovarském zastupitelstvu kvůli příspěvku na tradiční filmovou přehlídku. Ten politici ponížili v rámci úspor z osmi na sedm miliónů korun. Prezident festivalu žádal o navrácení k původní částce. Zastupitelé mu nakonec vyhověli a zvýšení odsouhlasili.
Na jednání do Karlových Varů přijel s Jiřím Bartoškou programový ředitel festivalu Kryštof Mucha. Ten argumentoval o smysluplnosti dotace doneseným monitoringem tisku a statistikou filmové přehlídky.
"Přes 10 tisíc diváků s festival pasem utratí asi 45 milionu korun, hosté festivalu pak dalších asi 38 milionů a ostatní návštěvníci okolo deseti milionů. Celkově včetně útrat partnerů festivalu se utratí zhruba 170 milionu korun," uvedl Mucha.
Zastupitelé ale schválili návrh, podle kterého by měl festival dotaci utratit jen v Karlových Varech a za služby nakupované od firem se sídlem nebo bydlištěm v Karlových Varech. Smlouva se ale bude teprve připravovat a schvalovat až v březnu.
Zastupitelé také vyzvali k většímu využití letního kina, ať už pro promítání filmů nebo koncerty. Podle Jiřího Bartošky je ale využití letního kina komplikované.
Náklady na pořádání Mezinárodního filmového festivalu byly v loňském roce vyčísleny na 140 milionů korun. Stát přispívá dotací 30 milionů korun. Město Karlovy Vary poskytlo 8 milionů a Karlovarský kraj 3 miliony korun.
Loňský filmový festival si nenechalo ujít přes 12 tisíc akreditovaných návštěvníků. V průběhu přehlídky se uskutečnilo 461 filmových představení, které navštívilo 128 tisíc diváků. Z uvedených filmů mělo 23 světovou, 30 mezinárodní a 13 evropskou premiéru. Hlavní cenu Křišťálový glóbus si odnesl snímek Velký sešit.
Letošní 49. ročník festivalu se v lázeňské metropoli uskuteční od 4. do 12. července.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tulaja se vzdal nominace na ministra. ‚Žádný ministr nesmí být zatížen pochybnostmi‘, napsal
-
Kdo může za smrt 11 dětí? ‚Šlo o naváděnou munici, tu Palestinci nemají,‘ shodují se experti
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Česko bylo cílem kybernetických útoků, provedení odpovídá skupině spojované s ruskou tajnou službou