Telefónica přiznala chybu za výpadek linky 155, při němž zemřel senior

17. říjen 2013

Výpadek linky 155, kvůli kterému začátkem října zemřel nemocný muž v Mariánských Lázních, zavinila technická závada v kombinaci s lidskou chybou. Dospělo k tomu společné vyšetřování operátora, policie a karlovarské záchranky.

Společnost Telefónica, která tísňovou linku provozuje, v osudný den měnila nastavení tranzitní ústředny v Karlovarském kraji.

Po skončení práce ale servisní technik nevyzkoušel telefon a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje. Protože hovory na linku 112 fungovaly, nezaznamenaly problémy alarmy záchranné služby ani operátora.

Telefónica prý už podnikla kroky k tomu, aby další podobné chybě zabránila. „My jsme nastavili na velmi citlivou úroveň alarmy, tak abychom v našem dohledovém centru věděli o jakémkoli nespojeném hovoru na jakoukoli linku 155 napříč celou Českou republikou,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí firmy Hany Farghali.

Operátor také přislíbil pomoc rodině zesnulého muže. „Jsme připraveni jednat s rodinou o nějaké formě odškodnění. Nicméně není mi známo, jestli už jsme s nimi v kontaktu, nebo ne,“ uvedl Farghali.

75letý muž z Mariánských Lázních zemřel letos 4. října, když se dvakrát marně pokoušel dovolat na záchrannou službu. To se mu ale nepodařilo. Záchranku přivolala až místní lékařka, seniora už se jim však nepodařilo oživit.

autoři: jze , Mirko Kašpar
Spustit audio