Poškození Doubského mostu je velmi rozsáhlé, nahradí ho nová konstrukce

Doubský most v Karlových Varech.
Doubský most v Karlových Varech.

Už téměř rok je uzavřený Doubský most v Karlových Varech. Důležitou spojnici na výpadovce na Plzeň mělo Ředitelství silnic a dálnic opravit do podzimu loňského roku.

Doubský most v Karlových Varech je důležitou spojnicí mezi dálnicí D6 a výpadovkou z lázeňského města na Plzeň. Kvůli špatnému stavu konstrukce je ale téměř rok zavřený. Poškození mostu je natolik rozsáhlé, že muselo Ředitelství silnic a dálnic původní projekt nechat předělat. 

„V rámci rekonstrukce mostu byl zjištěn neúnosný stav předpínací výztuže. Byli jsme nuceni přistoupit k zásadní variantě, kterou je demolice stávajícího mostu a výstavba zcela nového,“ říká vedoucí správy Ředitelství silnic a dálnic pro Karlovarský kraj Lukáš Hnízdil. Právě kvůli mnohem horšímu stavu nosné konstrukce zůstává most zavřený už téměř rok.

„Předpínací výztuž je ta, která vede jakýmisi kanálky, do kterých se dostala voda, a téměř celé zkorodovaly. Hrozí, že most může každou chvíli spadnout. Systém je z 60. let. Most byl vystavěn v roce 1969, tudíž na začátku této technologie, která nebyla provedena tak, jak bychom si představovali,“ dodal Hnízdil.

Nový most by měl připomínat stávající konstrukci 

Už během první fáze stavebních prací objevil dodavatel původní rekonstrukce rozsah poškození. Hlavním kritériem pro výběr nového dodavatele byla co nejkratší doba výstavby. Mezi konkrétní požadavky patří například šířka mostu a chodníků, zatěžovací třída nebo zachování průjezdu pro cyklostezku, která vede pod mostní konstrukcí. Nový most bude podobný tomu stávajícímu, shodovat se bude i středovým pilířem, který zůstane v řece Ohři.

Podle původního plánu měl být v současnosti Doubský most už zhruba čtvrt roku opět v provozu. Nejenže se doba výstavby prodloužila téměř dvojnásobně, ale změna projektu zásadně navýšila jeho náklady. Demolice stávající konstrukce a vybudování nového mostu bude stát zhruba 66 milionů korun.

„Původní rekonstrukce v hodnotě zhruba 9 milionů korun byly v podstatě pouze povrchové úpravy a rekonstrukce mostu na stávající nosné konstrukci. Nyní se jedná o výstavbu nového mostu,“ řekl na závěr Lukáš Hnízdil. Práce na výstavbě nového Doubského mostu by měly začít na konci března. Po obnovené lávce by se motoristé mohli projet na konci letošního roku.

Spustit audio
autoři: Ivana Sedláčková, Naďa Krásná|zdroj: Český rozhlas Karlovy Vary

Související