Pobočku infocentra v Karlových Varech by měly v budoucnu doplnit moderní infopointy

Karlovy Vary mají od nového roku pouze jedno hlavní infocentrum, a to v lázeňském území nedaleko Mlýnské kolonády. Provoz druhé pobočky na třídě T. G. Masaryka radnice uzavřela.

Žádní turisté ani zaměstnanci, na dveřích oznámení o zrušení pobočky – tak vypadá začátek roku v pobočce karlovarského infocentra na třídě Tomáše Garrigua Masaryka. Radnice ji nechala uzavřít kvůli malé návštěvnosti turistů a kvůli snižování stavu zaměstnanců. Pro návštěvníky i místní tak od letošního roku bude fungovat pouze pobočka u Mlýnské kolonády.

Zrušení pobočky kritizují jak turisté, tak i někteří místní obyvatelé. „Nevyhovuje mi to, většinou jsem tam kupovala různé vstupenky pro celou rodinu,“ řekla paní Eva. To, že infocentrum využívali nejčastěji právě místní pro nákup různých vstupenek, bylo podle vedení města jedním z důvodů pro jeho zrušení.

„Když jsme zjistili, že ji ve finále využívají zejména naši obyvatelé k nákupu vstupenek, a vzhledem k nedostatku pracovníků, tak jsme si řekli, že tuto pobočku prozatím uzavřeme. Pro obyvatele to ale neznamená, že by vstupenky nemohli kupovat dále,“ uvedla primátorka Andrea Pfeffer-Ferklová.

Radnice chtěla pobočku z počátku jen přesunout do nových prostor a využít nějakou stávající budovu. O fungování infocentra jednalo vedení města i s Českou poštou. Bohužel ale nenašli společné řešení. Uzavřenou pobočku by tak měly v budoucnu částečně nahradit takzvané infopointy, které by měly fungovat pomocí QR kódů. Vedení infocentra je chce instalovat na důležitých místech při příjezdu do města.

V letošním roce zůstane pro místní i návštěvníky otevřené už jen jediné infocentrum ve městě, a to v lázeňské zóně za Mlýnskou kolonádou.

autoři: Ivana Sedláčková , nkr | zdroj: Český rozhlas Karlovy Vary
Spustit audio