Ostrovská Škodovka půjde k zemi. Zchátralou fabriku nahradí nová průmyslová zóna

14. prosinec 2016

Do Ostrova u Karlových Varů míří další investor. Jeho cílem je získat někdejší továrnu na výrobu trolejbusů Škoda Ostrov.

Původní nevyužité haly chce developerská společnost Panattoni Europe demolovat, aby je nahradila soustavou rozměrných hal. Obsadit by je mohly firmy zaměřené na výrobu a logistiku.

Ještě předtím čeká developera investice do likvidace ekologické zátěže, kterou odborníci v areálu někdejší škodovky odhadují na desítky milionů korun.

Investor si Ostrov vybral s ohledem na blízkost česko-německé hranice a dobré silniční spojení do příhraničního Chebu. Cheb může být pro firmy výhodný i s ohledem na možné rozšíření tamního železničního nádraží o mezisklad kontejnerové dopravy.

V nové průmyslové zóně Ostrov-sever by mohlo v první etapě vzniknout 500 pracovních míst. V dlouhodobém horizontu by tady mohla najít zaměstnání až tisícovka lidí.

V první polovině roku 2017 chce investor začít s demolicemi, ve druhé polovině roku by mohla následovat výstavba prvních objektů. O průmyslovou zónu už údajně projevily zájem tři významné firmy.

Bývalý areál Škody Ostrov

Vznik nové průmyslové zóny chce podpořit i Karlovarský kraj. Kromě jiného podporou zlepšením silničního spojení do Ústeckého kraje.

Vznik nové průmyslové zóny rovněž počítá se zpřístupněním takzvané Rudé věže smrti, která se nachází uprostřed průmyslového areálu. Je to ale poslední pozůstatek někdejší třídírny uranové rudy, ve které v 50. letech minulého století pracovali političtí vězni. Konfederace politických vězňů přitom dlouhodobě usiluje o to, aby se z objektu stalo pietní místo.


V těchto místech se do roku 2004 vyráběly trolejbusy, od té doby lokalita chátrá
autor: zdt
Spustit audio