Obnova železnice z Aše do německého Selbu nabírá zpoždění
Zaniklá železniční trať z Aše do Selbu bude obnovena. Její rekonstrukce ale nabírá zpoždění. Jde přitom o stejnou trať, po které v roce 1951 opustil hranice tehdejšího Československa takzvaný Vlak svobody.
Původně měly osobní vlaky začít jezdit po této trati už na konci příštího roku. V září 2013 ale teprve začnou první úpravy. Hotovo tak bude nejdříve v polovině roku 2014. Obnovení dráhy na české straně hranice se navíc výrazně prodraží.
Česká strana za rekonstrukci zaplatí místo plánovaných 20 milionů korun asi třikrát víc a německá pak 13 milionů eur, což je přibližně 325 milionů korun českých. O tyto náklady se podělí z velké části Spolková republika Německo a Evropská unie. Obnovení trati totiž prodraží rekonstrukce nádraží v Selbu, zajištění několika železničních přejezdů a také stavba nového parkoviště.
Pro Karlovarský kraj bude mít znovuzavedení tohoto vlakového spojení velký přínos v otázce cestovního ruchu. V současné době už také probíhají jednání ohledně jízdních řádů.
Osobní doprava na železniční trati Aš - Selb byla ukončena v roce 1945, od roku 1995 přestala sloužit i pro nákladní dopravu. Od té doby koleje jen chátrají a železniční svršek je zarostlý několikametrovými náletovými dřevinami.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Noční vlci už mají hlavní roky za sebou, Rusko skrz motorkáře ukazuje svou sílu, říká politolog Mareš
-
Nerudová publikovala devět textů v predátorských časopisech. ‚Je to více než deset let,‘ vysvětluje
-
Lipavský nechal předvolat ruského velvyslance, řešil s ním kybernetické útoky na české instituce
-
Antikampaň je v politice dovolená a běžná, hodnotí politolog Kopeček úpravu volebního sloganu ANO