Horní nádraží v Karlových Varech se otevřelo veřejnosti. Zatím funguje v provizoriu

10. květen 2017

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) otevřela v Karlových Varech novou budovu hlavního vlakového nádraží. Terminál pracuje v provizorním režimu. V jeho těsné blízkosti začala rekonstrukce kolejiště a cestující budou i nadále procházet staveništěm.

Výstavba nové stanice začala před dvěma roky. Další dva roky bude trvat, než bude Horní nádraží kompletně dokončeno.

V první etapě stavební firmy odstranily původní výpravní budovy a přilehlá schodiště. Ty pak nahradily moderní novostavbou futuristického tvaru, vycházející z návrhu architekta Petra Franty.

Ústředním prvkem nové stanice je dvoupodlažní prosklená hala. V budoucnu se na ústřední prostor napojí podchod vedoucí na jednotlivá nástupiště.

Moderní hala zatím funguje v provizoriu. Uzavřený je východ k nástupištím a v přízemí jsou v provozu pouze pokladny. K vlakům budou cestující i nadále procházet mezi stavebními stroji, plechovými ohradami a výkopy.

Rekonstrukcí nyní prochází kolejiště

V následujících dvou letech stavbaři vybudují nový podchod a zmodernizují kolejiště. Město Karlovy Vary nechá postavit lávku pro pěší vedoucí k sídlišti Růžový vrch a okolí Horního nádraží promění v upravený lesopark.

Celkové náklady na modernizaci karlovarského nádraží přesáhnou 700 milionů korun. Výstavbu nové stanice zahájila Správa železniční dopravní cesty před dvěma roky a dokončila ji s ročním zpožděním.

Těsně před otevřením nové staniční budovy stavbaři demontovali původní litinové zastřešení prvního nástupiště. Podle náměstka generálního ředitele SŽDC Tomáše Drmoly se konstrukce po renovaci vrátí zpět do prostoru opraveného nádraží.

autor: zdt