Brundibár opět tam, kde je doma
Každoročně v únoru se v Terezíně koná seminář dánských a britských učitelů, kteří se věnují výuce o holocaustu. Vyvrcholením této třídenní akce je večerní představení dětské opery Brundibár v podání Dismanova souboru, a to ve stejném prostoru, v jakém se zkoušel a hrál za dob terezínského ghetta – na půdě Magdeburských kasáren.
Letošní představení se uskutečnilo v neděli 19. února. Sedmadvacet účinkujících, z nichž někteří si zazpívali v rolích své osobní premiéry, tentokrát doprovodila klavíristka Andrea Vavrušová. V následné diskuzi došlo na řadu zajímavých souvislostí, neboť v hledišti byli vesměs zasvěcení diváci: od zástupců jeruzalémského centra Yad Vashem přes koordinátory výuky o holacaustu v uvedených zemích až po zástupce Dánské královské opery z Kodaně. Sympaticky zapůsobila osobní vyjádření účinkujících v angličtině i osobní přítomnost několika z těch, kteří se se souborovým Brundibárem potkali už před čtvrtstoletím. Odměna v podobě „standing ovation“ tak byla tentokrát cennější než kdy jindy!
text a fota: Václav Flegl
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ruská sabotáž, nebo obrana před drony? Pobaltí má problémy s navigací GPS, někdo signál ruší
-
OBRAZEM: Žluté hvězdy na modrém poli a vlajky. Češi oslavili 20 let v Evropské unii
-
Prvomájový polibek bez rozkvetlé třešně. Na ohrožené tradici poznáváme klimatickou změnu, varují vědci
-
Polky už si mohou kupovat nouzovou antikoncepci bez lékařského předpisu. Nejdřív ale musí na pohovor