Za neštěstí ve Studénce může i kontrola konstrukce
Jednou z příčin vlakového neštěstí ve Studénce bylo nedostatečné prověření konstrukce mostu. Ve fázi, kdy stavbaři vraceli zpět opravený most, došlo totiž k poruše. To podle vyšetřovatelů mělo vést k prověření celé konstrukce mostu.
"Při provádění druhého kroku došlo k určité poruše - ke vzpříčení výsuvných vozíků. To mělo být signálem k řádnému prověření celé podpěrné konstrukce. A to se dle názorů znalců, i dle názoru našeho, nestalo," řekl vedoucí vyšetřovacího týmu Jiří Jícha.
Vyšetřovatelé dnes vyloučili, že k pádu mostu do kolejiště došlo vlivem seizmických poruch, vlivem trhacích prací ve vojenském prostoru Libavá nebo poruchou hydraulického zařízení použitého na stavbě.
Co bylo přesnou příčinou a kdo to zavinil, zatím říci nelze. Policie ale už v pondělí doručila obvinění z obecného ohrožení dalším osmi osobám. Dohromady jich je tedy deset. Nevyloučila, že obviní i další lidi.
Loni v srpnu spadla ve Studénce do kolejiště rekonstruovaná mostní konstrukce, do které v plné rychlosti narazil mezinárodní rychlík Comenius. Osm lidí zemřelo, desítky dalších se zranily.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Evropa čelí další potenciální hrozbě, píše britský deník. Za sérií požárů může stát ruská sabotáž
-
Petr Pavel ocenil generálního tajemníka NATO Stoltenberga. Udělil mu Řád TGM III. třídy
-
Nejčastějšími jmény v Česku byly minulý rok znovu Jakub a Eliška. Z nejoblíbenějších vypadl třeba Petr
-
Po Martínkovi s AADC má za sebou genovou terapii i Míša. Na sále byla 7,5 hodiny