Vtipných reklam je nějak málo. Přitom zaujmou nejvíc, míní reklamní režisér Krug

8. duben 2024

Režisér a scénárista Markus Krug patří v reklamní branži k těm nejlepším – je i autorem spotu s automobilovým závodníkem Davidem Coulthardem, kterého nechal ve formuli projet přes Karlův most. „Na mé práci jsou často nejtěžší týdny a měsíce předtím, než se začne točit. Klient přijde se svou představou a snaží se do příběhu dostat mnoho věcí. Ale já vím, že se to tam nevejde,“ říká.

„Protože každý i reklamní příběh potřebuje nějaký čas a do 20 30 vteřin krátkého televizního formátu se to nevejde. Občas tam musí být pauza, ticho – aby vtip byl vtipem apod.“

Čtěte také

Režisér zároveň tvrdí, že se doba změnila a v reklama není jen o penězích. „Už to není zlatý věk reklamy, ale nějaký čas to každý pro peníze asi opravdu dělá. Ale dá se vybrat práce, za kterou se nemusím stydět.“

To, co Krugovi ale vadí, je stále méně legrace a vtipu.

„Jsem trochu smutný z toho, že je vtipných reklam tak málo. Protože mi přijde, že všechny, které si z minulosti pamatujeme, jsou ty, u kterých se zasmějeme. Pak i vznikne nějaká ,hláška‘, která se dál mezi lidmi šíří. Vlastně mně přijde zvláštní, že těch vtipných není víc.“

Čtěte také

Reklamní režisér prožil dětství v Rakousku a Německu, pubertu v USA.

„Ve Spojených státech se přemýšlí jinak, ve větším rozsahu. Američané jsou megalomani, což mi trochu od nich dodnes zůstalo. Nemyslím si, že když jsme v malé zemi, musíme automaticky dělat malé věci. Naopak. Dokážeme dělat velké projekty, ale s míň lidmi a v menších nákladech,“ dodává.

Víc si poslechněte v audiozáznamu pořadu Hovory Naděždy Hávové.

autoři: Naděžda Hávová , lup
Spustit audio

Související