Václav Souček: Mrkev na provázku
Co všechno je zakopáno v základech koncepce naší dálniční sítě, to ví jen Bůh a Svatý Václav; snad i pověstného kapitána Exnera by z vyšetřování odvolali.
Už byly popsány stohy papíru o příčinách nehod, neshod, a neprůjezdností, v posledku „kalamitní sníh".
Ale i kdyby byla provozní kapacita dálnic proti dnešku přes noc trojnásobná, nebude stačit; všimněte si křivky výběru mýtného. Neboť doprava už dávno není jen prodlouženou rukou výroby, ale znamením nadbytku a rozmařilosti konzumu.
Geopolitická poloha České republiky na pupku Evropy si navíc vybírá drsné oběti v podobě nenávratného záboru zemědělské půdy a dává tak vzpomenout výstrahy z Jirotkova půvabného titulu Muž se psem: „Hladová kráva se na asfaltu nenapase."
Jeden kilometr naší dálnice stojí - podle poslední zvěstované zprávy - pakatel: 340 milionů korun.
A tak hodláme dál neúnavně budovat a rekonstruovat vozovky, legislativu, i ministerstva, abychom stále měli před sebou bájnou vidinu nedostižné kapacity dálniční sítě.
Tvrdohlavým mezkům se prý jako vidina odměny za pochodu houpe před očima mrkev na provázku.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka