U Plzně se naplno rozběhla stavba nejdelšího železničního tunelu v ČR

8. říjen 2014

S ročním zpožděním oproti původním plánům se rozběhly práce na železničním tunelu u Kyšic na Plzeňsku. Stavba, která bude součástí nové dvojkolejné tratě z Rokycan do Plzně, by měla být po dokončení nejdelším železničním tunelem v České republice.

Zdržení stavby způsobil archeologický průzkum v místech vjezdu do tunelu. Archeologové už místo opustili a stavební práce na trase čtyřkilometrového úseku tunelu vrchem Chlum se rozjely naplno.

Nyní se jedná především o přípravu přeložky trati a odtěžení hlíny z místa, kde se do svahu v budoucnu zakousne speciální razicí stroj.

„Celkově bude vyvezeno řádově 360 tisíc kubíků zeminy,“ uvedl zástupce stavební firmy Pavel Zelina.

Zmiňovaný razicí stroj ještě na místě není. Je v Německu, kde byl vyroben, a do Česka by ho měla dopravit asi stovka kamionů.

„Řezná hlava má zhruba deset metrů v průměru, ten stroj samotný je dlouhý asi 115 metrů a váží 1800 tun, čili je to dlouhé a strašně těžké monstrum,“ nastínil Milan Majer ze Správy železniční a dopravní cesty.

Než začne stroj pracovat, ještě to podle Majera chvíli potrvá. Bude se dva měsíce montovat a pak zkoušet, pokřtěný by tedy mohl být zhruba v lednu.

„Předpokládáme, že se všemi úpravami by to mělo být vyražené za dva roky,“ uvedl Majer. Úplně dokončená by pak měla být nová část trati v červnu 2017.

autoři: čer , kov
Spustit audio