Závodní auta jsou stále rychlejší, bezpečnější, prakticky nezničitelná, říká Václav Pech ml.
Syn slavného automobilového závodníka nikdy nechtěl být ničím jiným. "Táta mi to strašně dlouho zakazoval. V roce 1996 při Rally Pačejov se to zlomilo, táta souhlasil a povolil."
První auto Václav Pech naboural, když mu byly 3 roky. "Dobře si na to pamatuji, protože tu historku omíláme pořád dokola. Táta tahal za Volhou Škodu 130 RS, to byl slavný závoďák komunistické éry. Byli jsme na závodech v Mariánských Lázních. Táta mě posadil do té Volhy, aby mi nebyla zima. Já jsem otočil klíčkem, byla zařazená jednička, auto chytlo a rozjelo se po závodišti. Zastavil jsem o zeď," vzpomíná.
Václav Pech v rozhovoru vypráví i o tom, jestli má za volantem strach a jakou úlohu má navigátor. "S Petrem Uhlem se známe od dětství. V autě jsme se slaďovali 2-3 roky, abychom byli dokonalí a mohli se poměřovat s českou špičkou."
Závodní auta jsou stále dokonalejší
"Kam to půjde dál, to si nedovedu představit. Už se zařazují i hybridní pohony a eletrické podpůrné prostředky do závodních aut. Mně osobně se to moc nelíbí. Já jsem vyznavač klasického velkého dvoulitrového motoru. Ale vývoj nezastavíš, musíme si počkat, kam až to půjde," dodává Václav Pech ml., osminásobný český šampion.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.