Zajímala ho letadla, řadu let pracoval u armády, teď je dispečerem Údržby silnic Karlovarského kraje

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Zimní údržba silnic, radlice, prohrnování sněhu, závěje, sníh, zima, doprava, nesjízdnost, sypač. Ilustrační foto

V rubrice Náš příběh vám představíme dispečera Údržby silnic Karlovarského kraje Josefa Bulku. Často ho naši posluchači slyší třeba ve zprávách, když informuje, jaké jsou komplikace na silnicích v zimě. Málokdo o něm ale ví víc.

„Jako malý kluk jsem chtěl opravovat televize, pak jsem se vzhlédnul v letectví, protože můj strýc byl pilot. Bohužel jsem neprošel zdravotními prohlídkami, ale protože jsem nesměl studovat jinou než vojenskou školu, tak jsem nakonec vystudoval dvě vysoké vojenské školy – Univerzitu obrany státu a tehdejší Vojenskou akademii Antonína Zápotockého v Brně,“ uvedl Josef Bulka, který je v současné době dispečerem Údržby silnic Karlovarského kraje.

Málokdo ale ví právě to, že je major ve výslužbě: „V armádě jsem sloužil necelých 18 let. Byl jsem zajišťovací odřad operace Pouštní bouře, kde jsme zajišťovali dovoz a odvoz materiálu.“ Operace Pouštní bouře v roce 1991 trvala od 17. ledna do 28. února. Byla ozbrojeným konfliktem mezi Irákem a koalicí 28 států, později až 33 států včele s USA. Pro vojáky tehdejšího Československa znamenal také první zkušenosti v zahraničních misích.

Josef Bulka byl na této misi několik týdnů. „Mám třeba nafocené kanály, které vypadají jako řeky, ale nebyly to řeky. Saddám Husajn tam tehdy napouštěl ropu a tu zapaloval. Bylo to na dýchání velmi obtížné. Do dneška mám schován americký dolar s věnováním účastníka Pouštní bouře, mého kamaráda,“ zavzpomínal Bulka.

V armádě nakonec skončil kvůli zdravotním a rodinným problémům. Jak se major ve výslužbě dostal k práci dispečera a jak tráví volný čas? To si poslechněte v rubrice Náš příběh: