Vláknina funguje jako kartáč, který čistí střevo

3. srpen 2022

Vláknina ve stravě je velmi důležitá pro zažívání. V poradně zdravé výživy vám řekneme, kolik by jí mělo být v našem jídelníčku a kdo by měl být při její konzumaci opatrný.

"V našich končinách máme deficit příjmu vlákniny docela tradiční 10 - 15 g, měl by to být dvojnásobek. Kolem 30-35 g vlákniny denně je nejprospěšnější množství, které bychom měli do sebe denně dostat," říká nutriční terapeut Marek Hanza. Odpovíme i na dotaz, zda je možné sníst vlákniny moc.

Další témata poradny zdravé výživy: snižování nadváhy při onemocnění štítné žlázy, bílkoviny ve stravě nebo zvýšený cholesterol.

autor: Soňa Vaicenbacherová | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.

Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu

Nebojte se klasiky!

Nebojte se klasiky!

Koupit

Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?