V Plzni už jezdí jen nízkopodlažní autobusy
Plzeňská MHD má od září všechny autobusy nízkopodlažní, je jich víc než 120. Už nějakou dobu jsou nízkopodlažní všechny trolejbusy, tramvají je takových zatím přes 70 procent.
Obnova vozového parku přináší vedle lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí také zvýšení komfortu a bezpečnosti. Absence bariér ve formě schodů přispívá i k urychlení nástupu a výstupu cestujících, což pozitivně ovlivňuje dobu přepravy cestujících.
„Vyřazením posledního vozu Karosa B 931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské MHD – kompletně bezbariérové autobusové flotily,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP, a doplňuje: „Trolejbusová trakce je 100% nízkopodlažní již od dubna minulého roku.“
V letošním roce dopravní podniky zařadili do provozu celkem osmnáct nových velkokapacitních autobusů SOLARIS Urbino 18, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12, sedm velkokapacitních trolejbusů 27 Tr SOLARIS s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2.
„Plzeňští cestující mají k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v České republice. Všechny nově pořizované vozy jsou již jen nízkopodlažní, a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu,“ popisuje Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.
Do konce letošního roku PMDP pořídí ještě dvě středněkapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Pobaltí se chystá na válku, hloubí zákopy. Putinovo Rusko tam srovnávají se SSSR, hlásí zpravodaj
-
Referendum si Češi nepřejí, nad Unií ještě ‚nezlomili hůl‘. Zároveň ani nechtějí další evropskou integraci
-
Nízké preference, velké naštvání. U lidovců panuje nespokojenost s vedením a spřádají plány na sjezd
-
Nesmíme se divit, že Romové nemají důvěru v instituce, říká zmocněnkyně o anticikanismu