S novým jízdním řádem Českých drah přijde i řada novinek

3. prosinec 2018 08:28

Do Prahy rychleji o 11 minut a do Horažďovic zase úplně novými vlaky. I to čeká na cestující od 9. prosince v železniční dopravě v Plzeňském kraji.

„Nejvýznamnější změnou je zavedení nového konceptu na trati z Plzně do Horažďovic. Na této trati dochází k největšímu nárůstu vlakových kilometrů. Všechny vlaky osobní dopravy budou vedeny novou jednotkou RegioPanter. Tato jednotka bude nasazena také na plzeňskou linku, která jezdí mezi Kozolupy a Blovicemi a ve dvou případech je ještě prodloužena až do Pňovan,“ řekl obchodní ředitel regionálního centra Českých drah v Plzni Vladimír Kostelný.

Nové soupravy za 1 miliardu korun v barvách Plzeňského kraje nabídnou cestujícím podle Tomáše Ignačáka ze společnosti Škoda úplný komfort. Jedná se o nízkopodlažní soupravy přizpůsobené pro přepravu invalidních cestujících, dětských kočárků a kol. Vlaky jsou plně klimatizované, vybavené moderním informačním systémem, wifi připojením a zásuvkami s 220V pro nabíjení notebooků.

Další novinkou je fakt, že vlaky z Horažďovic a Nepomuku budou končit až ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí. Na trati Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín pojedou v pracovních dnech čtyři nové páry vlaků a to mezi stanicemi Plzeň hlavní nádraží a Přeštice. Cestování z Plzně do Prahy pak o 11 minut urychlí zprovozněný tunel u Ejpovic.

Více kilometrů, ale stejný čas i peníze

„To má dopad na regionální dopravu a regionální odbočnou trať z Radnicka přes Chrást. Od nového jízdního řádu budou jezdit přímé vlaky z Radnicka přes Ejpovice do tunelu a do Plzně. Je to sice trasa delší, ale z časového hlediska je srovnatelná. Cestující zaplatí stejné jízdné, jako by jeli po staré trati, to znamená bez navýšení kilometrů,“ doplnil Vladimír Kostelný.

Tratí, kde budou jezdit vlaky spíše výjimečně, je nevyužívaná trať mezi Svojšínem a Borem u Tachova. Plzeňský kraj tu příležitostně objedná jen turistické spoje. Žádné další rušení nebo omezení spojů se neplánuje.

„Myslím, že tady není žádný propadák, že bychom nějakou trať chtěli úplně rušit. To v žádném případě. Naopak zkušenosti jsou takové, že třeba příměstská vlaková doprava kolem Prahy je tak obrovská, že už jim skoro nestačí infrastruktura, takže my rozhodně nepočítáme s tím, že bychom některou trať rušili,“ uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje Pavel Čížek.

Trať z Plzně do Žatce bude i nadále bez dálkových spojů Českých drah. Naopak na cestování z Plzně do Domažlic a dále do Německa se nic měnit nebude. Vlaky tu budou jezdit ve dvouhodinových intervalech.

autoři: Jan Markup , jik