Rekonstrukce trati mezi Karlovými Vary a Ostrovem potrvá do poloviny února
Vlaky mezi Karlovými Vary a Ostrovem nebudou jezdit kvůli prodloužené rekonstrukci tratě minimálně do února příštího roku. Práce měly skončit v polovině prosince, společně se zavedením nových jízdních řádů.
Nepříznivé klimatické podmínky a zvyšující se riziko sesuvů. To jsou hlavní důvody prodloužení rekonstrukce trati mezi Karlovými Vary a Ostrovem nad Ohří. Původně tady měly vlaky začít jezdit už od 13. prosince.
Letos v květnu Správa železnic začala s obnovou železničního náspu hned na několika místech. Ta vytipoval geotechnik jako nejrizikovější pro sesuv. Rekonstrukce skončí nejdříve v únoru příštího roku. Nejdelší zhruba kilometrový úsek nedaleko stanice Dalovice je přitom téměř hotový.
Stavba se ale prodlouží kvůli nestabilnímu podloží v kratším úseku u obce Lesov. „Jílovitá zemina se tady střídá s uhelnými vrstvami. Ty uhelné vrstvy jsou propustné a jsou plné vody, to je právě to nebezpečí. Zároveň po tom uhlí nastává pohyb. Uhelná vrstva vytváří smykovou plochu, po které ten svah ujíždí. Potřebujeme dostat vodu z těch propustných vrstev pryč, aby k tomu nedocházelo a násep byl stabilní,“ vysvětlil za zhotovitele Jakub Štěrba.
Více v reportáži:
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Škody budou v řádech stovek milionů. Čekáme, jak dopadne poslední mrazivá noc, říká prezident vinařů
-
Ministryně pro vědu a výzkum Langšádlová končí. ‚Neměla jsem lajky,‘ vysvětluje svůj odchod
-
Dluh narůstá, ale společnost nemá žádné příjmy. Likvidátor firmy Salia Group navrhuje její konkurz
-
Analytik o průzkumu: Překvapil mě nárůst stran mimo Sněmovnu. Možná zažívají renesanci