Rekonstrukce Doubského mostu potrvá zhruba do poloviny prosince

19. červen 2019 08:30

Bagry, stavební dělníci a jáma uprostřed řeky Ohře. Tak v současnosti vypadá místo v Karlových Varech, kde ještě na začátku letošního dubna stál Doubský most. Rekonstrukce důležité spojnice z lázeňského města na Plzeň potrvá zhruba do poloviny prosince.

Nové pilíře, ocelové nosníky a železobetonová deska. To všechno bude součástí nového mostu v Doubí v Karlových Varech. Jeho výstavba začala po demolici staré konstrukce letos v dubnu. Nový most bude na základě požadavků Povodí Ohře podepírat uprostřed jeden pilíř, který by neměl bránit toku v případně povodně. I výškou nad Ohří bude most shodný s původním. V současné době se pracuje na betonových základech pilíře uprostřed řeky. 

Podle harmonogramu by v červnu a červenci měly práce pokračovat spodní stavbou mostu, v srpnu by se pak měly osazovat ocelové nosníky a v září se na ně položí železobetonová nosná deska. V říjnu a listopadu by měl dodavatel pracovat na římsách, závěsných zídkách a dilatačních závěrech. V prosinci by se měly dělat dokončovací práce.

Most půjde do provozu ještě před kolaudací

Pro řidiče by se měl nový most otevřít nejpozději 15. prosince, řekl Zdeněk Novák, ředitel stavební firmy Eurovia CZ oblasti Čechy západ. „Pro veřejnost bude stavba v podstatě dokončená, protože bude uvedena do takzvaného předčasného užívání. My pak máme včetně zimní přestávky dalších 20 týdnů na dokončovací práce a dopracování projektových dokumentací skutečného provedení a podkladů pro kolaudaci,“ upřesnil ředitel Správy Karlovy Vary ŘSD Lukáš Hnízdil.

Stavba mostu je naplánovaná tak, aby co nejméně narušila vodáckou cestu po Ohři i cyklostezku, která pod mostem vedla. Jedna strana řeky Ohře je v rámci výstavby zcela uzavřena pro vodní turistiku, na té druhé směrem k městské části Doubí ale stále mohou jezdit vodáci. Cyklostezka je odkloněna.

autoři: Ivana Sedláčková , nkr | zdroje: Český rozhlas Karlovy Vary , ČTK
Spustit audio

Související