Opravy nehodou poškozené trati u Mariánských Lázní se blíží ke konci

Nehoda na trati mezi Chodovou Planou a Mariánskými Lázněmi se stala 28. července
Další podcasty, rozhovory a příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Nehoda na trati mezi Chodovou Planou a Mariánskými Lázněmi se stala 28. července

V úterý 13. srpna začaly práce na opravě trakčního vedení. Vyšetřování příčin nehody pokračuje. Termín zprovoznění trati upřesní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tuto středu.

Nehoda se stala 28. července odpoledne. Vlak s cisternami plnými práškového vápence nedaleko Mariánských Lázní vykolejil a většina vagonů skončila mimo koleje, některé se svezly po náspu. Nehoda poškodila asi 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení a způsobila škodu asi za 20 milionů korun. Nebyl ale při ní nikdo zraněn.

Práce na opravě začaly, jakmile se hasičům podařilo vykolejené vagony odstranit z trati. „Je opravená záporová stěna, je přeštěrkováno, položila se nová kolej. Práce pokračují podle harmonogramu. Před uvedením do provozu je nutné provézt odpovídající zkoušky a revize. Termín zprovoznění upřesníme ve středu 14. srpna,“ sdělila Radka Pistoriusová, mluvčí SŽDC. Na místě dělníci začali s obnovou narušeného trakčního vedení. Pod náspem stále zůstávají zbytky vagonů s cisternami.

Podle prvních odhadů nehodu způsobila vysoká rychlost vlaku. V místě nehody byla nařízená maximální rychlost 30 kilometrů v hodině, vlak jel podstatně rychleji. To podle informací potvrdily i údaje z rychloměru vlaku. Ukázaly, že v místě návěsti nařizující rychlost 30 km/h projel rychlostí 91 km/h. V místě, kde vlak vykolejil, jel rychlostí 86 km/h.

Podle krajského policejního mluvčí Jakuba Kopřivy vyšetřování pokračuje. Definitivní závěry ale mohou být známé i za několik měsíců.