Nasazují životy pro druhé. Teď mohou získat titul Dobrovolní hasiči roku

6. říjen 2025

V rámci jubilejního 15. ročníku ankety Dobrovolní hasiči roku byly nominovány i jednotky sborů dobrovolných hasičů z Karlovarského kraje. O vítězích rozhodne veřejnost. Hlasováním vybere ty, kteří obdrží finanční a věcné ceny.

V Karlovarském kraji byly nominovány desítky dobrovolných hasičů, kteří budou bojovat o prestižní titul „Dobrovolní hasiči roku 2025“. V rámci jubilejního 15. ročníku ankety bylo na ocenění nominováno celkem 25 jednotek z obcí po celé České republice.

Jsou mezi nimi i hasiči z Karlovarského kraje. Vítězové této ankety získají finanční i věcné dary v celkové hodnotě přes 2,4 milionu korun.

Anketa má za úkol poděkovat dobrovolným hasičům za jejich nasazení a obětavost. Zároveň chce povzbudit další hasičské sbory, aby dál pomáhaly zajišťovat bezpečnost v menších obcích, kde jsou dobrovolní hasiči často jediní, na koho se dá při požárech nebo jiných mimořádných událostech spolehnout.

Nominace vybírala odborná porota

V odborné porotě, která vybírala nominace, jsou zástupci profesionálních i dobrovolných hasičů. V jejím čele stojí generální ředitel Hasičského záchranného sboru ČR Vladimír Vlček.

„Dobrovolní hasiči jsou klíčovým pilířem požární ochrany, a to nejen na venkově, ale po celé České republice. Jsou to hrdinové, kteří denně nasazují své životy pro bezpečí druhých,“ uvedl Vlček.

Veřejnost může podpořit nominované prostřednictvím SMS nebo online formuláře na webu ankety. Hlasování probíhá až do 20. října 2025. Vítězové a finalisté obdrží skleněnou zásahovou helmu ve skutečné velikosti. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 21. listopadu.

Spustit audio

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.