Modernizace trati z Nejdku do Potůčků: nové koleje, opravené přejezdy i nástupiště

Na železniční trati z Nejdku do Potůčků pokračuje modernizace kolejí, zastávek a přejezdů. Na trati je nyní výuka s náhradní autobusovou přepravou, která potrvá do 19. července.

Viadukt v Perninku prošel komplexní obnovouV těchto dnech finišují práce na první etapě modernizace trati z Nových Hamrů do Perninku za zhruba 325 milionů korun. Zároveň Správa železnic zahájila druhou etapu modernizace mezi Perninkem a Horní Blatnou, která bude stát přibližně 115 milionů korun.

„Mezi Perninkem a Horní Blatnou budou vyměněny kolejnice, pražce i štěrkové lože. S tím souvisí i oprava tří přejezdových konstrukcí. Opraveny budou i mostní objekty a také nástupiště v Perninku i Horní Blatné. Obnoví se rovněž funkce podélného odvodnění trati," popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda modernizaci přibližně tři kilometry dlouhého úseku.

Výluka potrvá téměř do poloviny prázdnin

Smlouva na všechny uvedené práce je podle něj uzavřena na 115 milionů korun. Jejich hlavní část bude dokončena 19. července. Na jaře příštího roku potom stavbaři finálně podbijí koleje, což bude obnášet krátkodobou výluku vlaků a náhradní autobusovou přepravu cestujících.

První etapa modernizace se protáhla i prodražila. Z původního termínu dokončení v polovině listopadu se termín dvakrát o dva týdny odložil. Vlaky se na koleje vrátily 13. prosince. Celkové náklady byly téměř 325 milionů korun, přičemž podle sdělení mluvčího při zahájení oprav měla modernizace trati stát 283 milionů. Zvýšení ceny i prodloužení termínů způsobily vícepráce.

Viadukt v Perninku prošel komplexní obnovou

V první etapě byly v úseku mezi Novými Hamry a Perninkem vyměněny přejezdové konstrukce na přejezdech v Tisové, u zastávky Nejdek-Sejfy a na dalších úsecích mezi Oldřichovem a Perninkem. Železniční viadukt v Perninku je po sanaci. Mluvčí Gavenda řekl, že takto komplexně viadukt nikdy opravován nebyl. Stavbaři také upravili tři vlakové zastávky, nová nástupiště vznikla v zastávkách Nejdek-Tisová, Nejdek-Sejfy a Nejdek-Oldřichov.

Horská část železnice z Karlových Varů do Potůčků, respektive do německého příhraničního města Johanngeorgenstadt je v úseku od Nejdku druhou nejvýše položenou tratí v Česku. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku projíždí vlak třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou a překonává na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů, kdy se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů.

autor: Radim Jehlík | zdroj: ČTK
Spustit audio

Mohlo by vás zajímat