Karlovarským krajem projela veterán rallye. Závodu se zúčastnilo přes sto posádek z Česka a Německa

7. srpen 2017

První srpnový víkend byl ve znamení Karlovarské veterán rallye. Na trať 17. ročníku závodu se vydalo přes sto posádek historických automobilů a motocyklů z Česka a Německa. Jejich spanilá jízda vedla z Karlových Varů přes Bečov nad Teplou a Mnichov do Mariánských Lázní.

Nejstaršími vozy ve startovním poli byly Fordy T z roku 1911. Největší zastoupení měla auta vyrobená do roku 1970. Nejcennějšími kousky byly ale vozy, které se vyráběly do 30. let minulého století. Jako třeba Škoda 6 R z roku 1929 Tibora Palagiho z Mníšku pod Brdy.

Ten svého miláčka doslova vykopal z hnojiště. 13 let trvalo, než se z původního torza stalo znovu nablýskané auto. Těchto typů se podle muzea v Mladé Boleslavi dochovalo 12, ale pojízdné jsou jen dva.

Dalším zajímavým automobilem ve startovním poli byl americký Buick, také z roku 1929. Jeho majitel Jaroslav Lelek z Jaroměře ho získal přímo ze Spojených států. V tomto případě renovace trvala rok.

Karlovarská veterán rallye 2017

Svoje zastoupení tu měly i tolik oblíbené Škody Felicie. Jednu z nich, vyrobenou v roce 1960, „vymazlil“ Jiří Ptáček z Plzně. Automobil získal přes inzerát ve značně zbídačeném stavu. Prakticky od šroubku ho dával dohromady sedm let.

Dalším zajímavým automobilem byl například Panter Lima pana Karla Lachouta z Karlových Varů. Vyrobený byl v roce 1972, a jeho raritou je sklolaminátová kastle. Světlo světa spatřilo pouhých 916 kusů a panu Lachoutovi patří vůz s pořadovým číslem 47.

17. ročník Karlovarské veterán rallye představil i další značky, jako například Chrysler, Aero, Franklin, Jaguár, Renault, Wartburg, Tatra, Mercedesa, Alfa Romeo, Moskvič nebo Fiat. Mezi motocykly měly zastoupení Jawy, Čezety, DKW, IWL nebo Simsony. Nejcennějším kouskem byl Harley Davidson z roku 1929.

Karlovarská veterán rallye 2017
Spustit audio