Ježíškova vnoučata rozzářila oči klientům domova seniorů v Perninku
Ježíškova vnoučata už darovala klientům domova seniorů v Perninku na Karlovarsku desítky dárků. Někdo si přál jen kulicha jiný zase televizi. Projekt shledává velký úspěch.
Obyvatelé domova dostávají od Ježíškových vnoučat také společné dárky. Jeden z posledních, gramofon a klasické desky, dovezla babičkám a dědečkům až z dalekých Měcholup na Plzeňsku Hana Kellermannnová. Ve společenské místnosti na ní čekalo asi 20 seniorů a z dárku byli nadšení.
„Mám velikou radost, poněvadž bude nám to připomínat naše mládí. Jste hodní a jistě to hodně stálo, protože taková věc je velmi drahá. A je to od vás hezké, že jste si na nás vzpomněli,“ řekla se slzami v očích klientka domova paní Marie Valešová.
Mění životy seniorům. Ježíškova vnoučata umí darovat i samostatnost – jako panu Janovi
Ježíškova vnoučata nosí malé dárky, ale i takové, které seniorům opravdu dokážou změnit život. Tak tomu je i v případě sedmašedesátiletého pana Jana ze Sloupu v Čechách, který se může pohybovat jen na vozíčku.
O projekt Ježíškova vnoučata se v domově seniorů v Perninku stará sociální pracovnice Simona Hechtová: „Většina klientů nedostane jenom jeden dárek. Letos je obrovská vlna zájmu ze strany lidí a naši klienti to moc nechápou. Nerozumí tomu, jak to, že cizí člověk chce někomu, koho nezná poslat dárek. Když ty dárky rozdáváme, pláčou.“
Další dárky klienti domova seniorů od Ježíškových vnoučat ještě dostanou. Například je navštíví kouzelník a přijede jim také zahrát dechovka.
Vnoučata překročili loňský rekord a válí dál
Počet splněných přání se v loňském roce zastavil na čísle 13 084. Na Slevomatu se vybralo 2 503 000 korun. Z nich se podařilo pořídit několik desítek mechanických a elektrických vozíků.
Letošní ročník odstartoval v polovině listopadu. Od té doby součet splněných a zarezervovaných přání překročil první prosincový týden hranici 19 000 a Ježíškova vnoučata pokračují dál. Prostřednictvím Slevomatu se vybralo přes 4 600 000 korun a stále je možné opakovaně přispět finanční částkou 100 Kč.
Vše doprovází rozhlasová kampaň na všech stanicích Českého rozhlasu, ale také komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram, ke kterým nově přibyl i Twitter. Za svou kampaň projekt letos získal Cenu Fóra dárců, kterou jsou každoročně oceňovány nejzajímavější veřejně prospěšné projekty neziskových organizací a firem.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po vstupu do EU následovala v Lotyšsku vlna emigrace. V sousedních zemích hledají lepší život
-
‚Jděte do pr**le.‘ Sochař Černý bránil v televizi své motýly na obchodním domě Máj v Praze
-
Podobnému autu jsem ještě nežehnal, řekl biskup po posvěcení chladírenského vozu pro Ukrajinu
-
Čínští plavci užili před olympiádou v Tokiu zakázanou látku, někteří z nich pak vybojovali medaile