Dlouhodobé sledování vývoje dítěte má ovlivnit sociální cítění školáků. Základní školu v Sokolově proto navštěvuje čtyřměsíční Agáta

23. říjen 2019 10:00

Základní škola Rokycanova v Sokolově se nechala inspirovat kanadským projektem. Děti se tu pravidelně setkávají s čtyřměsíční Agátou a její maminkou.

S netradičním způsobem, jak ovlivňovat chování dětí, přišla ředitelka základní školy Rokycanova v západočeském Sokolově. Nechala se inspirovat kanadským projektem Kořeny empatie, který prokázal, že přítomnost kojence ve výuce zásadně rozvíjí sociální cítění dětí a snižuje jejich agresivitu. Do školy proto začala pravidelně docházet maminka s malou Agátkou.

Agátku vozí jednou týdně do školy babička nebo maminka. Maminkou je paní učitelka, která ve škole učí, ale v současné době je na mateřské dovolené. S Agátkou vstupuje do jednotlivých tříd a děti seznamuje s informacemi o vývoji kojence. Děti mají během návštěv možnost se zeptat na různé otázky. Mezi sebou si pak předávají jednotlivé informace, které s paní učitelkou vyhodnotí na konci roku.

O tom, že je projekt přínosem pro žáky, je přesvědčená také školní psycholožka Alicia Hukelová: „Zvýšení empatie je snížení agresivity. Děti jsou více v kontaktu s miminkem, a rozvíjí tím například také neverbální komunikaci. Snaží se číst z jeho pohybů, tím pádem budou citlivější na neverbální signály od svých spolužáků, rodičů a svého sociálního okolí.“

V tomto školním roce je projekt ve zkušební fázi. Pro příští rok ale chystá školní psycholožka výzkum, který se zaměří na testování žáků na začátku projektu a po jeho skončení, aby byly výsledky prokazatelné. 

autoři: Jitka Čmoková , nkr | zdroj: Český rozhlas Karlovy Vary
Spustit audio