Bavilo mě kombinovat historii divadla s politikou, zvlášť u nás muzikálovou scénu výrazně ovlivnila, říká dramaturg Pavel Bár
Šest sezon působí Pavel Bár jako dramaturg Muzikálu plzeňského Divadla J. K. Tyla, které si zakládá i na uvádění nepříliš známých titulů. Kromě divadla ale Bár v minulosti studoval i politologii, a ta se do jeho práce – zejména teoretické – obloukem vrací. Mluvil o tom ve Vizitce s Kristýnou Frankovou, probrali ale také to, jakým způsobem se plzeňský repertoár rodí, jaká témata jsou pro pana Bára důležitá, jak vidí rozdíly mezi tuzemskými scénami a za čím jezdí na Broadway.
Související
-
Herečka Nina Horáková: Inscenace María de Buenos Aires bylo asi to nejtěžší, co jsem kdy zkoušela
S Ninou Horákovou, herečkou radostného smýšlení, ve Vizitce mluvila Markéta Kaňková.
-
Je Švejk génius, nebo idiot? I na to jsme se v inscenaci ptali, říká režisér Marián Amsler
Haškova Švejka objevil v knihovně rodičů jako kluk a často se k němu v životě vracel. Teď ho se svým týmem převedl na scénu a „do hry“ vzal i kontext války na Ukrajině.
-
Amatérské divadlo nesvazují plány, na dění reaguje pružněji než profesionálové, říká teatrolog
Michal Zahálka je vystudovaný divadelní vědec, v současné době se ovšem věnuje zejména překládání textů pro divadlo a o divadle z francouzštiny a angličtiny.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.